Dovolená na Šumavě

1. září 2018 v 7:54 | Markéta |  Příběhy
Jedeme na Šumavu

Bylo-li by to na mě, na dovolenou bych ani nejela. Loni se mi vlastně taky vůbec nechtělo, ještě těsně před ní jsme se s manželem pohádali. Říkala jsem si: jsem velmi zvědavá, co mi tam tak se svým vzájemným naladěním budeme dělat? No a stal se zázrak. Sotva jsme vyjeli směr Valtice, odhodili jsme všechny starosti a začali jsme se spolu bavit. Dusná atmosféra byla ta tam. Problémy jsme nechali doma a společně jsme se smáli. Proto jsem i letos usoudila, že takový malý relax nám určitě vůbec neuškodí, protože když budeme doma, neustále budeme řešit omítku v pokoji, kde přestavujeme, nebo zahrádku, kterou už letos dodělat stejně nestihneme.

Tedy vyjeli jsme. Cesta ale nebyla tak snadná jako do Valtic. Na Šumavu do Vimperka nás čekaly tři objížďky. Dorazili jsme na místo unavení a vyčerpaní.
Cestou jsme se zastavili v Třeboni, kde jsme navštívili a prohlédli si i zdejší zámek. Byla jsem ve svém živlu, když jsem viděla alchymistickou laboratoř. Zaujalo mě i vyprávění, které se týkalo Petra Voka a Rožmberků.
Třeboň je opravdu krásné město, s mnoha cyklostezkami. Jen je všude neuvěřitelné množství lidí. No jo - jsou přece prázdniny.

Měli jsme štěstí na penzion, nacházející se v staré budově, kde i v parných dnech bylo opravdu příjemně chladno. První cesta byla na zdejší infocentrum. Nabrali jsme si letáky a začali plánovat trasy. Manžel si chtěl dát občas pivo, proto jsme se rozhodli jezdit vlakem.

První výlet jsme plánovali do Kubovy Hutě a pak pěšky na Boubínskou rozhlednu. Všechno bylo naplánováno do nejmenšího detailu, takže možný problém byl již v počátku vyloučen. Opravdu mě překvapili zdejší lidé. Byli hrozně fajn. Ochotni poradit, zapovídat se, a to s vřelým zájmem.

Zahájili jsme první výstup. Pět kilometrů stále do kopce. Když vezmeme v úvahu naši váhu, manžel 110 a já 120 kg, byl to odvážný počin. Už dole nás předbíhali šedesátiletí lidé v kondici a vesele nás zdravili. Leč můj manžel byl stále velmi dobře naladěn. "To dáme," říkal zvesela.
V půlce našeho výstupu na nás spadly první tři kapky. "Bobi, začíná pršet, budeme se muset vrátit," tiše jsem doufala, že mé trápení bude ukončeno. "To je jen pár kapek, vidíš, to je jen ten mráček nad námi." Nestačil to doříct a ocitli jsme se pod pořádnou sprchou. Všichni turisté zmizeli, ani nevím kam.

Manželova nálada se obrátila o 180 stupňů a začat nadávat: "Všechno mám na starosti, proč jsi do tašky nedala ty deštníky," pokračoval manžel v monologu, že ty pláštěnky měly být koupené už dávno.
Já jsem si z jeho nálady neděla těžkou hlavu, a když viděl, že špatná nálada na dané situaci nic nezmění, začal se smát i on. Na kost promoklí jsme došli na nádraží, kde za patnáct minut jel vlak. Když jsme dorazili do Vimperku, nikde ani mráček. Nikde jinde než na stezce na Boubínskou rozhlednu nepršelo.

Další den jsme si dali za cíl Chalupskou slať. Nikdy jsem na vlastní oči neviděla rašeliniště a s ním související rostliny. Spatřili jsme jej brzy ráno, když tam ještě skoro nikdo nebyl. Byl to úžasný zážitek. Pokračovali jsme dál stezkou na Novou Huť. Ušli jsme asi čtyři kilometry a usadili se v místní restauraci. Nádherná příroda a my jsme překonali svoje možnosti. S naší váhou a špatnou fyzičkou jsme v krásném prostředí urazili 8 km.

Třetí den jsme vzali oddychově, prohlédli si město Vimperk i se zámkem. Měli jsme opravdu velmi šikovnou průvodkyni. Momentálně město Vimperk získalo grant na opravu zámku. Plány jsou veliké, a je škoda, že zámek byl v minulosti tak zničen a zanedbán. Prý za tři roky bude už všechno jinak. Tak za tři roky opět na zámku ve Vimperku!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.